Πέμπτη 20 Μαΐου 2021

Κάτω τα χέρια από το Θέατρο «Εμπρός»!

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ (την οποία κριτικά στηρίζει το Επαναστατικό Κομμουνιστικό Κόμμα), καταγγέλλει την ακραία αυταρχική και βάρβαρη αντικατάληψη της αστυνομίας στο θέατρο «Εμπρός». Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός» λειτουργεί εδώ και 10 χρόνια σαν μια πραγματική κυψέλη πολιτισμού, δημιουργίας, αλλά και κοινωνικής δράσης δίνοντας ζωή στο διατηρητέο μνημείο στου Ψυρρή.

Η κυβέρνηση της ΝΔ εχθρεύεται τον πολιτισμό και τους δημιουργούς του όπως έδειξε η άθλια αντιμετώπισή τους στη διάρκεια του λοκ ντάουν, αλλά και οι πολιτικές επιλογές για το ξήλωμα των αρχαιοτήτων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης και το μπετό στο χώρο της Ακρόπολης. Μπροστά σε αυτά εξάλλου αναπτύχθηκαν οι δυναμικοί αγώνες του κόσμου της τέχνης που είναι κομμάτι της λαϊκής αντίστασης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική.

Για το υπουργείο Πολιτισμού και την κυβέρνηση ο πολιτισμός μοιάζει να είναι εμπόρευμα, δημόσιες σχέσεις, αλλά και εργαλείο προπαγάνδας και χειραγώγησης. Με αυτά τα κριτήρια αγκάλιασε και τον Λιγνάδη πριν καταρρεύσει με πάταγο η προσπάθεια να μείνει στο απυρόβλητο. Γι’ αυτό το λόγο θεωρείται εχθρική η πολιτιστική δημιουργία που δίνει ανάσα στην κοινωνία και επικοινωνεί με τις αγωνίες της.

Εκεί που οι καλλιτέχνες βρίσκουν μια φιλόξενη στέγη για μια δημιουργική απεύθυνση στην κοινωνία, η κυβέρνηση βλέπει αντιπάλους, αλλά και διαφυγόντα κέρδη για τα επιχειρηματικά συμφέροντα ακινήτων.

Αυτούς εξυπηρετεί η πολυδιαφημισμένη αστυνομική επιχείρηση σε βάρος του κόσμου της τέχνης, αλλά και του λαού της Αθήνας που στερείται την ποιοτική δουλειά που προσφερόταν αφιλοκερδώς και με ελεύθερη είσοδο αυτά τα χρόνια.

  • Κάτω τα χέρια από το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός»
  • Να φύγει τώρα η αστυνομία! Να αποδοθεί άμεσα πάλι στους δημιουργούς.
Ανακοίνωση συμπαράστασης και αλληλεγγύης εξέδωσε και η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα:

Εκκένωση της κατάληψης ΕΜΠΡΟΣ: Δημιουργία, Πολιτισμός, Ελευθερία αν δεν πουλιούνται ως εμπορεύματα τότε «εκκενώνονται»

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ στο κέντρο της Αθήνας εκκενώθηκε από τους πραιτοριανούς του Χρυσοχοΐδη.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πλήγμα στην ελεύθερη, μη εμπορευματοποιημένη και δημόσια διάθεση και αυτοδιάθεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας στο κοινό της πόλης. Στα πλαίσια της πολιτικής «Νόμος Τάξη Κέρδη» της κυβέρνησης και της δημαρχίας Μπακογιάννη, η επίθεση που δέχεται το «Εμπρός» δεν είναι τυχαία. Χρησιμοποιούνται μάλιστα επικοινωνιακά ψέματα: κανένα παράπονο δεν εκφράστηκε από τη γειτονιά, καθώς ο αυτοδιαχειριζόμενος χώρος παραμένει κλειστός όλο το διάστημα της πανδημίας.

Η εκκένωση έχει έναν και βασικό στόχο, να απαλλαγεί το κέντρο της πόλης από οτιδήποτε παραπέμπει σε αυτοδιαχείριση, σε δραστηριότητες που δεν ανταλλάσσονται ως εμπορεύματα και ειδικά αυτές που αφορούν τον πολιτισμό και την τέχνη. Η τελευταία οφείλει να πουλιέται ακριβά ή αλλιώς να σιωπά. Το ΕΜΠΡΟΣ δεν συμβαδίζει με τις τουριστικές ατραξιόν και την αλλαγή του χαρακτήρα του κέντρου στην κατεύθυνση της τουριστικοποίησης και των real estate συμφερόντων.

Είναι φανερό από την εκκένωση του ΕΜΠΡΟΣ ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πανδημία και την παύση των δραστηριοτήτων για να υφαρπάξει τους δημόσιους χώρους και να τους παραχωρήσει στην αγορά.

Δεν είναι τυχαίο ότι το ΕΜΠΡΟΣ, στα χρόνια λειτουργίας του, έχει δεχθεί επιθέσεις από εταιρείες real estate που έχουν βάλει στο μάτι την περιοχή του Ψυρρή και από φασίστες που οργάνωναν κάθε τόσο επιδρομές εναντίον του.

Η ευθύνη της δημαρχίας Μπακογιάννη είναι τεράστια γιατί αντί να στηρίξει/βοηθήσει πρωτοβουλίες που προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό, πρωτοστατεί στη διάλυση τέτοιων χώρων, αλλά και άλλων που στεγάζουν πρόσφυγες και μετανάστες. Και αυτό γιατί είναι ιδεολογικά ενάντια σε κάθε προσπάθεια αυτενέργειας από εκατοντάδες ανθρώπους που συμβάλλουν στο να δίνεται ζωή στην πόλη.

Το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, από τον Νοέμβριο του 2011, εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία, λειτούργησε ως καλλιτεχνικός αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα καλλιτεχνών, λειτούργησε ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού, κόντρα σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη γειτονιά και την πόλη, ενάντια στον κρατικό αυταρχισμό και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, φιλοξένησε παραστάσεις, εκθέσεις, προβολές, συζητήσεις και κοινωνικές δραστηριότητες, φεστιβάλ, προσφέροντας στέγη σε νέες ομάδες που δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια.

Δεν θα το επιτρέψουμε! Δε θα αφήσουμε να χαθεί από την Αθήνα ο πλούτος των ανεξάρτητων, ριζοσπαστικών και ανατρεπτικών δραστηριοτήτων που με κόπο έχτισαν πρωτοβουλίες καλλιτεχνών, εργαζομένων, νεολαίας και των ταξικών δυνάμεων του εργατικού και πολιτικού κινήματος. Αυτοί οι χώροι και οι αγωνιστικές κινήσεις συνέβαλαν όλη την προηγούμενη δεκαετία στο να παραμείνει η πόλη προσιτή σε όλους τους κατοίκους της, ντόπιους, πρόσφυγες και τους μετανάστες, με όλη την κοινωνική και πολιτισμική πολυμορφία και διαφορετικότητα σε όλα τα επίπεδα και να απομονωθούν οι φασιστικές και ρατσιστικές φωνές και δράσεις.

Αλληλεγγύη στο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου